Բժշկի ընդունարանում
«Որ չտուժի դասընթացը...». Սմբատ Ազնաուրյան. Սալուտեմ ամսագիր №3

Ինչպե՞ս են վերապատրաստվում Մ. Հերացու անվան Երևանի պետական բժշկական համալսարանի դասախոսները, ի՞նչ ճանապարհ են անցնում մինչև լսարան մտնելը բուհի երիտասարդ և խոստումնալից կադրերը, ինչպե՞ս են գնահատվում դասախոսի մասնագիտական որակները։
Այս մասին զրուցել ենք ԵՊԲՀ դասախոսների որակավորման բարձրացման բաժնի պետ, ՌԴ բնական գիտությունների ակադեմիայի ակադեմիկոս, պ.գ.թ., ԵՊԲՀ ՀԱԱԿ ամբիոնի պրոֆեսոր, բ.գ.դ. Սմբատ Ազնաուրյանի հետ։
Բժիշկների վերապատրաստմանն առնչվող քննարկումները շատ են, բայց չենք հանդիպում տեղեկատվության` ինչպե՞ս են վերապատրաստվում ապագա բժշկին կրթող դասախոսները: Խոսենք այս մասին։
- Սիրով, բայց մինչև այդ՝ մի փոքր նախապատմություն։ Մեր բաժինն իր գործառույթներով շատ նման է նախկինում հայտնի ֆինանսական պատասխանատվության կենտրոններին (ՖՊԿ), որտեղ վերապատրաստվում էին երիտասարդ և ոչ միայն երիտասարդ մասնագետները, ինչը շատ կարևոր եմ համարում։ ՖՊ կենտրոնները ժամանակի ընթացքում փակվեցին։ Իսկ դրա անհրաժեշտությունը մեր բուհն ունեցավ, երբ պրոֆեսորա-դասախոսական կազմից մոտավորապես 750 մարդու ինչ-ինչ պատճառներով հեռացրեցին աշխատանքից։ Արդա՞ր էր այդ ամենը, թե՞ ոչ՝ այլ զրույցի թեմա է։ Իրողությունն այն էր, որ աշխատանքի ընդունվեցին գրեթե նորավարտ դասախոսներ, որոնք պետք է մտնեին մի լսարան, որտեղ համարյա նույն տարիքի աղջիկներ ու տղաներ էին: Բնականաբար, անխուսափելի էին կոնֆլիկտային իրավիճակները՝ անկախ դասախոսի սեռից։ Պատճառը կադրերի փորձի պակասն էր, ինչպես նաև մանկավարժական մեթոդաբանության չիմացությունը, ինչի հետևանքով տուժում էր դասընթացը։ Հաշվի առնելով այս խնդիրը՝ որոշում կայացվեց բացել դասախոսների որակավորման բարձրացման բաժինը։ Այն արդեն շուրջ 7 տարվա պատմություն ունի:
- Դասախոսների վերապատրաստման հետ կապված կա՞ գործող ընթացակարգ, պլանավորում:
- Անշուշտ։ Դասընթացների ժամանակ 3 առարկա է մատուցվում՝ մանկավարժություն, հոգեբանություն և թեստեր կազմելու մեթոդ։ Բոլոր մասնագետները հրավիրված են։ Պայմանագրեր ենք կնքել Երևանի Խ. Աբովյանի անվան մանկավարժական և Վ. Բրյուսովի անվան լեզվահասարակագիտական համալսարանների հետ։ Դասընթացների ընդհանուր տևողությունը 12 շաբաթ է։
- Ինչպե՞ս են գնահատվում դասախոսի մասնագիտական որակները, և դրանում ի՞նչ հարաբերակցություն ունեն գիտելիքն ու մատուցման հմտությունը։
- Որոշել ենք չվիրավորել մեր հարգելի գործընկերներին, վերապատրաստման գործընթացը չվերածել քննության, գնահատականներ չդնել։ Ի վերջո նրանք իրենց գնահատականը ստանում են լսարանում՝ ուսանողներից։ Ինչպես գիտեք, պարբերաբար անց են կացվում սոցիոլոգիական հարցումներ «Դասախոսն ուսանողների աչքերով» խորագրով, և եթե մեր դասընթացից ստացած գիտելիքները կիրառվում են, միանշանակ կարող եմ փաստել, որ գնահատականն էլ ավելի բարձր է լինում։
- Որտե՞ղ են վերապատրաստվում դասախոսները:
- Վերապատրաստումներն անց են կացվում համալսարանական լսարաններում։ Սկսվում են ժամը 15:00-ից։ Տևողությունը երկու ժամ է։ Խմբերը կիսվում են, յուրաքանչյուր խմբում՝ 20-40 անձ։
- Վերապատրաստման ավարտին որակի սանդղակ գործո՞ւմ է:
- Մեր դասընթացներին մասնակցությունն ամենևին պարտադրված չէ, դասախոսի ցանկությամբ է։ Եղել են դեպքեր, երբ մեզ զանգահարել են բուհի պատվավոր մասնագետները և մեր դասընթացներին մասնակցելու ցանկություն են հայտնել։ Դա գովելի է, մեզ համար` մեծ պատիվ։
Սակայն վերապատրաստումների վերաբերյալ կարծիքները տարբեր են։ Հիմնականում, չեմ թաքցնի, դրական են։ Այլ բուհերից հրավիրված մասնագետների աշխատանքը հիմնականում գոհացնող է։ Այլ երկրներից մասնագետներ հրավիրելու մասին այս պահի դրությամբ խոսք չկա, քանի որ դա մեծ ֆինանսական ծախսեր է ենթադրում։ Նշեմ, որ համավարակի պայմաններում մեր բաժնի աշխատանքը ոչ մի օր կանգ չառավ։
Բոլոր դասընթացներն առայսօր անց են կացվում հեռավար։
- Բժշկական համալսարանի դասախոսների գըլխարկը ծանր է, քանի որ նրանց ուսանողները՝ ապագա բժիշկները, սխալվելու իրավունքից պաշտպանված չեն: Վերապատրաստման ի՞նչ առանձնահատկություններ կան այլ բուհերի դասախոսների համեմատությամբ:
- Որքանով տեղյակ եմ՝ այլ բուհերում վերապատրաստման ծրագրում ներառված են անգլերենը և «Համակարգչային հմտություններ» առարկան, որոնք առայժմ մեզ մոտ չկան։ Ապագայի հարց է։ Չեմ բացառում, որ այդ առարկաներն էլ կներառվեն։ Մեր համալսարանում դոցենտի կոչում ունեցող դասախոսը պետք է վերապատրաստվի 3, իսկ պրոֆեսորի կոչումով դասախոսը՝ 5 տարին 1 անգամ։
- Կա՞ն հավաստագրեր, որոնցով առավելություններ են տրվում լավագույն դասախոսներին:
- Դասընթացի ավարտին տրվում է հավաստագիր, որը դասախոսին պետք է լինելու նաև ատեստավորման ժամանակ։ Հանձնաժողովի անդամները կարող են պահանջել վերապատրաստման հավաստագիրը, որը չներկայացնելու դեպքում նրան կառաջարկեն անցնել վերապատրաստման դասընթացներ։
- Երիտասարդն ավարտել է Բժշկական համալսարանը, նպատակ ունի դասախոսելու, ինչի՞ց սկսել։ Կա՞ն չափանիշներ, որոնց պետք է բավարարել:
- Բուհն ավարտելուց հետո շրջանավարտները ստանում են բժշկի դիպլոմ, այլ ոչ` դասախոսի։ Դասախոսական պրակտիկան նրանց մոտ սկսում է օրդինատուրայի տարիներին, որն ավարտելուց հետո միայն ձեռք են բերում աշխատելու և դասավանդելու իրավունք միայն այն դեպքում, եթե ներգրավված են նաև որևէ ամբիոնում, որտեղ գիտահետազոտական աշխատանքներին զուգահեռ դասավանդելու պարտավորություն ունեն։ Այսպես՝ քայլ առ քայլ պետք է անցնել համապատասխան շրջանները։ Անձը կարող է զբաղվել նաև միայն գիտությամբ։ Նշեմ, որ գիտությամբ զբաղվելու միակ հնարավորությունը թեզի պաշտպանությունն է։ Նախկինում գիտությամբ զբաղվելու տարբերակներն ավելի շատ էին, գործում էին, այսպես կոչված, ուսանողական գիտական ընկերություններ, որոնք ավելի շատ հնարավորություններ էին տալիս ուսանողներին։ Նրանք կարող էին տպագրել իրենց աշխատանքները գիտական ամսագրերում, մասնակցել տարբեր երկրներում կազմակերպվող միջազգային կոնֆերանսներին, իսկ այսօր նույն կառույցների գործունեությունը ֆինանասական պատճառներով ավելի սահմանափակ է։ Ցանկալի է, որ պետության ուշադրությունն ուղղված լինի ուսանողներին ավելի մեծ ծավալով գիտական գործունեության մեջ ներգրավելուն:


Կարդացեք նաև

Ի՞նչ է զարկերակային ճնշման մշտադիտարկումը՝ մոնիթորինգը, և ինչո՞ւ է կարևոր այդ հետազոտությունը հղիների մոտ:
Զարկերակային ճնշման մշտադիտարկումը ոչ ինվազիվ հետազոտություն է և միակ մեթոդն է, որը թույլ է տալիս...



ՀՀ ԱՆ Վ․Ա Ֆանարջյանի անվան Ուռուցքաբանության ազգային կենտրոնը նորագոյացությունների բուժման առաջատար բազմապրոֆիլային մասնագիտացված կենտրոնն է Հայաստանում։Ուրոլոգիական բաժանմունքի օնկոուրոլոգ...



«Արամյանց» ԲԿ ընդհանուր և ինվազիվ սրտաբանական բաժանմունքը զբաղվում է սրտաբանական պաթոլոգիաների թերապևտիկ բուժմամբ և ներանոթային միջամտություններով: Բաժանմունքը վերազինված է նորագույն տեխնոլոգիաներով...



Մենք հաճախ անտեսում ենք մեր առողջական խնդիրները, ականջ չենք դնում մեր օրգանիզմի ուղարկած ահազանգերին, դիմանում ենք ցավին, ամեն կերպ հետաձգում բժշկին այցելելը և մի պատահական օր նրա մոտ հայտնվում արդեն շտապ կարգով...



Այրվածքաբանության ազգային կենտրոնը հիմնադրվել է 1995թ.՝ Դավիթաշեն վարչական շրջանում գործող առանձին մասնաշենքում։ Մինչև այդ, տևական ժամանակ, գործել է ...



Մանկության երազանքին` հավատարիմ
«…սա իմ կոչումն է, ես չեմ նայել գնահատված-չգնահատված լինելուն, աշխատել եմ բժշկի երդմանը հավատարիմ»...



Խոստովանում է՝ եթե նորից վիճակվեր ընտրություն կատարել, ապա կրկին բժշկի մասնագիտությունը կընտրեր։ Իր հաջողությունների ու ձեռքբերումների, հաղթահարած դժվարությունների մասին վաստակաշատ...



Մեր հայրենակից Սարգիս Կիրամիջյանը, որ բնակություն է հաստատել ԱՄՆ-ում, իր մասնագիտական ուղին մանուկ հասակում է ընտրել։ Փոքրիկ Սարգսի վրա խոր ազդեցություն էր թողել սիրելի պապիկը, որ երկար տարիներ տառապում էր...



Ինչպե՞ս ամռան տապին պաշտպանել մաշկը։ Ի՞նչ վտանգներ կարող են առաջանալ արևի ճառագայթների տակ երկար պառկելու դեպքում։ Արևապաշտպան միջոցների ճիշտ ընտրությունը կարևո՞ր է։ Այս մասին զրուցել ենք մաշկաբան...



«Արմենիա» հանրապետական բժշկական կենտրոնի դիմածնոտային վիրաբուժության բաժանմունքի ղեկավար, դիմածնոտային վիրաբույժ, բժշկական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ Արեգ Սեփյանը զբաղվում է դիմածնոտային...



Արարատ Լևոնի Հեքիմյանը պլաստիկ վիրաբույժ է՝ մասնագիտացած էսթետիկ վիրաբուժության, միկրովիրաբուժության, դեմքի, մարմնի էսթետիկ և վերականգնողական վիրաբուժության մեջ: Աշխատում է «ՆյուՄեդ», «ԱրտՄեդ» և «Վեդի»...



Կա՞ն, արդյոք, հղիության հետ անհամատեղելի և վտանգավոր վիճակներ:
Հղիությունը հրաշալի, բայց և պատասխանատու վիճակ է ցանկացած կնոջ համար...



Ինչպե՞ս են մշակվում և փորձարկվում պատվաստանյութերը։
Ցանկացած պատվաստանյութ անցնում է բավականին երկար փորձաշրջան՝ խստագույն թեստավորում...



Խնամված ու գեղեցիկ եղունգներ ունենալն անհնար է, եթե եղունգներն անառողջ են (առկա է եղունգների դեֆորմացիա, ներաճ, սնկային ախտահարումներ, սնուցման խանգարումներ): Մատնահարդարի փոխարեն նախ պետք է...






Notice: Undefined index: HTTP_X_FORWARDED_FOR in /sites/med-practic.com/classes/flud_class.php on line 33
ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ
-
Ժողովրդական դեղամիջոցներ
-
Հղիություն. 4-րդ ամիս
-
Հղիություն. 7-րդ ամիս
-
Կոճապղպեղ նույնն է՝ իմբիր, Ginger եւ Zingiber Officinale
-
Հղիություն. 6-րդ ամիս
-
«Արագիլ» հիմնադրամը ստեղծված է՝ օգնելու անպտղությամբ տառապող զույգերին. Կարինե Թոխունց
-
Հղիություն. 2-րդ ամիս
- 4-7 ամսական երեխաների սնուցումը
-
Ինչպես ազատվել անցանկալի մազերից
-
Խնձորը` պզուկների դեմ. ազատվիր նրանցից 1 գիշերվա ընթացքում
-
Դդում
-
Պարզվում է ապագա երեխայի սեռը կախված է մայրիկի սնունդից
-
Կոճապղպեղ՝ նիհարելու համար (կոճապղպեղի թեյ)
-
Ընկերության մասին
-
Արգանդի միոմա. նախանշանները, պատճառներն ու բուժումը
-
Հիվանդություն, որը փոխում է մեր կյանքը` կրծագեղձի քաղցկեղ
-
Սեռական գրգռում
-
Երիցուկ դեղատնային - Ромашка аптечная - Matricaria chamomilla L.
-
Ամուսնական առաջին գիշերը
-
Չիչխանի օգտակար հատկությունները
-
Ինչպես ազատվել բերանի վատ հոտից`պարզ միջոց
-
Քարավուզ (նույն ինքը՝ նեխուր)
-
Դիմակներ` մազերի համար
-
Ընդհանուր տեղեկություններ մարմնի համակարգերի մասին
-
Ընտրություն ըստ հորոսկոպի
-
Կրծքի ցավե՞ր ունեք. ինչ անել
-
Հիվանդություն, որի համար պետք չէ ամաչել (թութք)
- Բերանի խոռոչի լորձաթաղանթի ախտահարումը սովորական բշտախտի ժամանակ (սկիզբը` նախորդ համարում)
-
Հղիությունը և նախապատրաստվելը դրան
-
Հեշտոցային արտադրության պատճառները. մասնագետի անդրադարձը
-
Հղիություն. 1-ին ամիս
-
Երբ գլխացավն ախտանիշ է: Հանճարեղ և օժտված մարդկանց հիվանդություն
-
Լեղաքարային հիվանդություն. բուժման մեթոդները
-
Սեռական թուլության առաջին նախանշանները. news.am
- Խոսենք այդ մասին. ձեռնաշարժություն
-
Էկզեմայի տեսակները և բուժումը
-
Իրիդիոսքրինինգ
-
ՈւՆԱԲԻ: Արևելյան բժշկության գաղտնիքները
-
Ուլտրաձայնային դոպլերոգրաֆիա (երկակի (դուպլեքս) անոթների)
-
Գամմա-դանակը նշտարի փոխարեն